Jízdní dynamika

 
Plně aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL.

S novým plně aktivním podvozkem E-ACTIVE BODY CONTROL se vzduchovým odpružením spojujeme naše nejprogresivnější, nejinteligentnější podvozkové technologie do fascinujícího zážitku z jízdy.

V programu „Curve“ se vozidlo může aktivně naklánět do zatáčky. Tím se snižuje na minimum smyková síla a významně se zvyšuje komfort a dynamika. V jízdním programu „Komfort“ snímá ROAD SURFACE SCAN pomocí stereokamery vozovku před vozidlem. Pružinové vzpěry jsou nastaveny tak, že při přejíždění terénních vln se výrazně snižují pohyby karoserie. Pro výběr jsou dále k dispozici jízdní programy „Sport“ a „Offroad“.

Efektivněji než dosud. Nová generace motorů.

GLE zrychlí s novými motory rychleji a efektivněji než dosud. Nabídka sahá od 4válcového vznětového motoru přes jemně běžící a inteligentně elektrifikované řadové 6válce až po dech beroucí motorizaci V8 Top.

Nové 4válcové a 6válcové vznětové motory patří k nejefektivnějším ve své třídě a splňují nejpřísnější emisní normy. Přitom jsou možné tak nízké hodnoty spotřeby jako sotva u jiného SUV vyšší třídy.

Nové, důsledně elektrifikované zážehové motory jako řadové 6válce a V8 mají kromě přeplňování integrovaný startalternátor, elektrický přídavný kompresor a palubní síť 48V. Krátkodobě lze prostřednictvím funkce EQ Boost využít dalších 250 Nm točivého momentu a 16 kW/22 k výkonu, umožňuje také jízdu spalovacího motoru („plachtění“) a napájí pomocí vysoce účinné rekuperace palubní síť 48V energií.

Všechny motorizace kromě toho mají automatickou převodovku 9G-TRONIC a pohon všech kol 4MATIC.

Pohon všech kol 4MATIC.

Pro bezpečný rozjezd i na kluzkém podkladu rozvádí systém permanentně hnací momenty mezi přední a zadní nápravou. Také je podstatně snížená přetáčivost a nedotáčivost při dynamickém projíždění zatáček.

Permanentní pohon všech kol 4MATIC s elektronickým trakčním systémem 4ETS nabízí vynikající offroadové schopnosti a optimální trakci na nesoudržném podkladu a také na sněhu nebo v břečce. Významným přínosem pro jízdní dynamiku je, že systém může podle modelu v novém GLE poprvé variabilně rozvádět hnací sílu mezi přední a zadní nápravou, v zatáčkách se vozidlo chová s cílenou přetáčivostí nebo nedotáčivostí podstatně živěji.